دکتر مطهره میردامادی

متخصص اعصاب و روان


مهارت فرزندپروری

بلوغ چیست؟

کارگاه آموزشی

بیمه های طرف قرارداد

چگونه با استرس مقابله کنیم ؟

مهارت های زندگی
مهارت مقابله با استرس

در دنیای امروز ، همواره با تغیرات وسـیع و پیچیـده ای مواجـه ایـم و هـر تغییـری بـا فشـارهای روحـی و روانـی (استرس)همراه است. میزان استرس اگر بیش از حد و طولانی باشد، برزندگی و عملکرد ما تأثیر منفی گذاشته و مشکلاتجدی و زیادی را برای ما به وجود خواهد آورد.فراگیری این مهارت به ما کمک می کند تا ضمن شناسایی هیجان های خود و دیگـران و تـأثیر آن هـا بـر تفکـرات و رفتارهایمان بتوانیم در مقابله با آن ها واکنش مناسب را از خود بروز دهیم. همیشه نمیتوان جلوی استرس را گرفت و یـا به طور مؤثر تری با آن کنار آمد ولی سعی نمایید در زمینه های گوناگون زندگی، روشها و تکنیکهایی را یاد بگیرید کـه برای حفاظت از سلامت ذهنی و فیزیکی خود، از آنها بهره مند شوید همچنین با مطالعـه مقـالات و کتـب ، در مـورد مهارتهای زندگی و مدیریت استرس می توانید اطلاعات خود را در این زمینه بـه رو ز کـرده و از آنهـا در زنـدگی خـود استفاده نمایید.انسانها موجوداتی دارای اراده و قوه تفکر می باشند، هر کسی که در برابر تغییرات و دگرگونیهای شرایط زنـدگی بـه صورت شکننده برخورد نماید، خود را فاقد این موهبات خدادادی می داندو معمولاً احساس می کند که از بیرون هدایت می شود در صورتی که اینگونه نیست انسان می تواند همه اعمال و رفتار و احساسـات خـود را تحـت مـدیریت خـود بگرداند و با فراگیری مهارتهایی به جای اینکه مغلوب عواطف منفی شود بر آنها غالب شده و به طرز مطلوبی با آنها کنـار بیاید.

راههای کنترل استرس
تعیین کنید که چه چیزهایی را می توانید عوض کنید آیا می توانید از موارد استرس زا با احتـراز کـردن از آنهـا یـا حذف کردنشان کم کنید؟سعی کنید دیدگاهتان را تعدیل کرده و به استرس به عنوان یک امر قابل مدیریت نگاه کنید نه چیزی که قـرار اسـت شما را تحت کنترل بگیرد . سعی کنید احساسات شدیدتان را کنترل کرده و از شدت عکس العمل جسمی تان به استرس کم کنید.همچنین سـعی کنید به مسائل با دید باز و از بالا نگاه کنید. بر آمادگی و ظرفیت بدنتان بیفزایید ورزش و تفریح ،خواب و رژیم غذایی را مد نظر قرار دهید.تکنیک های آرام سازی را فراموش نکنید این تکنیکها از انقباض عضلات کم می کنندو نفس کشـیدن آرام و عمیـق ضربان قلبتان را پا ئین آورده و تنفس را به حالت عادی باز می گرداند درباره اهدافتان واقع گرا باشید سعی کنید اهدافی را دنبال کنید که برای شـخص شـما معنـی دار هسـتند نـه اینکـه دیگران برای شما تعیین کرده باشند.انتظار مقداری سرخوردگی، شکست و غم را در کارهایتان داشته باشید زیرا طبیعی است


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع گلدیس ، ورودی دوم ، طبقه پایین
تلفن : 32238028 - 031

نظرات کاربران درباره این مطلب :

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
عشق حقیقی چیست ؟اسکیزوفرنیبیماری دو قطبیحافظه و تمرکزبیوگرافیتالیفاتنوروفیدبککودک و نوجوانمهارتهای ارتباطیافسردگی و اضطراباختلالات جنسیخوابپیامهای کاربرانسوالات پزشکیصفحه اصلیوسواسسردرداعتیادسایتهای دیگر