دکتر مطهره میردامادی

متخصص اعصاب و روان


مهارت فرزندپروری

بلوغ چیست؟

کارگاه آموزشی

بیمه های طرف قرارداد

با سردرد میگرنی چه کنیم

سردرد_میگرنی

✨وقتی سردرد میگرنی دارید، از ورزش کردن می ترسید؟ نترسید(مگر این که موقعیتتان خاص و نادر باشد)

ورزش و متناسب نگاه داشتن اندام به شما کمک می کند تا میگرن را مدیریت کنید.:::

شما ممکن است فکر کنید که میگرن و ورزش با هم جور در نمی آیند؛ودرمان میگرن با ورزش امکان پذیر نیست، اما نبیح رمدان، متخصص مغز واعصاب در کلینیک اختصاصی میگرن در شیکاگو و بنیاد سردرد بین المللی و کمیته ی تحقیقات پزشکی بر این باورند که این حرف افسانه ای بیش نیست ::

🍁افراد مبتلا به میگرن مزمن به نکات ورزشی زیر توجه کنند::

برای درمان میگرن با ورزش:به طور منظم ورزش کنید. فعالیت هایتان منظم باشد.(ورزش های ایروبیکی مانند پاروزنی و یا دوچرخه سواری را انتخاب کنید).:::

حد اقل سه جلسه در هفته را باید ورزش کنید. ضربان قلب خود را برای ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی ۱۰۰ بار در دقیقه تنظیم کنید.:::

برای درمان میگرن با ورزش:ورزش صبحگاهی فراموش نشود. صبح را برای ورزش کردن انتخاب کنید نه عصر را.

این کار باعث می شود که خواب بهتری داشته باشید، وگرنه عادت خواب خود را به هم می زنید که با عث تشدید میگرنتان هم می شود.::

🍁برای درمان میگرن با ورزش:وقتی سردرد میگرنی دارید از ورزش های بسیار سنگین خودداری کنید.:::

وقتی سرتان درد می کند، از ورزش های نامطلوب و سنگین مانند دویدن تند و متمادی دوری کنید:::

همچنین در اثر این ورزش ها ، با تعریق زیاد، دچار کم آبی می شوید که آن هم
دردتان را شدید تر می کند.:::

🍁یکی از دلایل دیگر سر دردهای میگرنی کمبود آب بدن است.
کمبود آب باعث غلیظ شدن خون وکاهش خون رسانی به مغز میشود:::

وقتی ورزش می کنید از اضطراب شما کاسته می شود و سیستم قلبی و عروقی شما بهبود می یابدکه همین باعث کاهش حمله های میگرن می شود.:::

دکتر رمدان، عادت های سالم زیر را برای آرام کردن میگرنتان به شما پیشنهاد می کند:

🍁برنامه ورزشی منظمی داشته باشید. در افراد مبتلا به میگرن خطر احتمال حمله های قلبی و سکته های مغزی بالاست و کم تحرکی آنها نیز این ریسک را بالاتر می برد. اما ورزش های مناسب و منظم این ریسک را کاهش می دهد.:::

🍁خواب کافی داشته باشید. داشتن خواب کافی در فواصل زمانی معین، بخشی از فرآیند درمان میگرن و سردرد است که به کنترل سردرد هایتان کمک می کند به دلیل اینکه استراحت کافی، سطح استرس را هم پایین می آورد.:::

🍁رژیم مناسب. داشتن برنامه غذایی منظم، دوری از خوردن خوراکی های محرک و نوشیدن کافی آب، به شما کمک می کند درد ها را کاهش داده و آنها را کنترل کنید. ::

🍁ماهیچه های گردنتان را قوی کنید
تمرکز بر قوی کردن ماهیچه ها واستخوان هاب ناحیه گردن یکی از کارهای جلوگیری از ابتلا به سر دردهای شدید است::::

🍁سبزیجات وآجیل مصرف کنید
کمبود منیزیم می تواند میگرن را به جانتان بیاندازد .::

🍁هنگام سر درد تنها یک گوشه ای بنشینید وبه هیچ وجه به چیزی فکر نکنید وکاری انجام ندهید :::
چشمان خود را بسته نگه دارید واز نور خیره کننده دوری کنید:::


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع گلدیس ، ورودی دوم ، طبقه پایین
تلفن : 32238028 - 031

نظرات کاربران درباره این مطلب :

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
اسکیزوفرنیبیماری دو قطبیحافظه و تمرکزعشق حقیقی چیست ؟بیوگرافیتالیفاتنوروفیدبککودک و نوجوانمهارتهای ارتباطیافسردگی و اضطراباختلالات جنسیخوابپیامهای کاربرانسوالات پزشکیصفحه اصلیوسواسسردرداعتیادسایتهای دیگر